BCAA’nın Zararları Nelerdir?

Önce fen bilgisi: Organik besinler, proteinler, karbonhidratlar, yağlar ve vitaminlerdir. Vücudumuz yenilenme, onarım ve gelişim için proteinleri kullanır. Proteinler de aminoasitlerden oluşur. BCAA’lar vücudumuz tarafından üretilemeyen temel aminoasitlerdir ve kas büyümesi ve tamiri için en önemli aminoasitlerdendir.

 

Bu bilgilere göre BCAA’lar zararlıdır demek yanlış olur ve bu konuda yapılan araştırmalarda bunu göstermektedir.

 

BCAA’ların yapılan araştırmalarda tespit edilmiş bir yan etkisi yoktur.

BCAA Nedir?

BCAA Nedir?

BCAA’nın açılımı Branched Chained Amino Acid’dir. Türkçeye Dallı Zincirli Amino Asitler olarak çevrilmiştir. BCAA Lösin (leucine), İzolösin (isoleucine) ve Valin (valine) adlı 3 temel (esansiyel) amino asitten oluşur.

BCAA’yı daha iyi açıklayabilmek için temel amino asit nedir buna da değinmek gerekir. Amino asitler, proteinleri oluşturan temel yapı taşlarıdır. Proteinlerin yapısına katılan 20 çeşit aminoasit bulunmaktadır. Bazı aminoasitler vücutta sentezlenemez, bu nedenle besinlerle dışarıdan alınmaları zorunludur. Bu 8 aminoasite temel aminoasitler denir ve BCAA’yı oluşturan 3 aminoasitte vücut tarafından üretilemez ve dışarıdan alınmaları gerekmektedir.

BCAA’lar diğer temel aminoasitlerle birlikte kas inşasına başlayan ilk aminoasitlerdir. İskelet kaslarında en yoğun bulunan amino asitlerdir. Örneğin, tipik bir protein öğününden sonra kaslar tarafından emilen amino asitlerin %90’ını BCAA’lar oluşturur.

BCAA Ürünleri

BCAA Neden Önemlidir?

BCAA (Çift Zincirli Amino Asitler ) NEDEN BU KADAR ÖNEMLİDİR?

Performansınızı arttırmak veya daha güçlü olabilmek için internete girip biraz araştırdığında birbirinden farklı sporcu besinleri ile karşılaşabilirsiniz. Fakat bunların içinde en önemlileri protein, glutamin ve kreatin gibi en temel olan gıda takviyeleridir.
Her sporcu daha hızlı, daha büyük ve daha güçlü olmak için çalışır. Herkesin amacı performansını en kısa sürede arttırmaktır ve bunun gerçekleşmesi için sporcu gıdaları almanın önemi büyüktür. BCAA kullanılması da en az protein, glutamin ve kreatin kullanımı kadar önemli ve gereklidir.

BCAA’lar vücut tarafından üretilemezler. BCAA: Valin, Lösin ve İzolösin aminoasitlerinden oluşur.Valin, Lösin ve İzolösin kas proteinlerinin üçte birini oluşturur. BCAA’lar kas yorgunluğunu azaltıp, vücut yenilenmesini hızlandırabilir ve antrenmanlar sırasında kaslardaki diğer amino asitlerin tüketimini azaltarak vücudun protein almasını sağlar. Bu amino asitlerin tükenmesi kas kaybına neden olur.

BCAA Nedir ? Vücut geliştirme ve BCAA

BCAA ne işe yarar?

Kaslarda bulunan BCAA’lar anabolik kas hareketleri için gereken diğer amino asitlerin sentezlenmesine yardımcı olan nitrojen taşıyıcılarıdır. Diğer bir değişle kas dokusunun oluşması için diğer amino asitleri birleştirirler. BCAA’ların asıl görevi kaslardaki kan şekeri dolaşımını sağlayıp, enerji üreten insülinin üretimini arttırmaktır. İnsülin üretimi kasları amino asit alımına teşvik eder. BCAA’lar protein emilimini arttırıp büyüme hormonunun ve insülinin serbest bırakılmasını kolaylaştırdıkları hem de testosteron seviyelerini korudukları için hem anabolik hem anti-kataboliktir.
BCAA’lar mükemmel anti-kataboliklerdir çünkü protein parçalanmasını ve kas kaybını önlerler ki bu yarışma öncesi diyetinde olanlar için çok önemlidir. Düşük kalori alınan zaman süresince BCAA takviyesi almak çok önemlidir. Çünkü protein sentezi oranının düşmesi ve proteinlerin sindirim sırasında peptidler ve amino asitler gibi daha basit maddelere dönüşmesi olan proteolizisin artması kas kaybına neden olur.